RECENZE #1

27. ledna 2013 v 18:48 | Vii |  Recenze
Na oficiální stránce českého časopisu Elle jsem našla recenzi The Carrie Diaries. Přijde mi trošku moc přehnaně subjektivní. Připadá mi, jakože to někdo, ač možná ne úmyslně, tak přesto zbytečně moc odsuzuje. Jenže já v tomhle také nebudu objektivní. Nadruhou stranu mě mile překvapilo, že se o tomto seriálu u nás šíří podvědomí.
Nechci tu vypisovat vše s čím nesouhlasím..ale pár si neodpustím. Nikdo nemůže od mladé herečky očekávat stejné herecké výkony jako od téměř o generaci starší herečky. Nic proti SJP, mám jí moc ráda, ale opravdu by mohla být skoro Anninou matkou... Přeji pěkné počtení a napište mi, co si o tom myslíte:)

Pěkně od začátku. Carrie Diaries je prequel slavného Sexu ve městě. Děj sleduje osudy Carrie Bradshaw v roce 1984, tedy v době, kdy sundala rovnátka a začala poznávat svět prvních lásek i posledních módních výstřelků. Má mladší sestru, hodného otce, žije na předměstí a právě dostala svou první práci ve velkém New Yorku. Seriál může začít!
Hned první problém je ale v tom, že kudrnatá AnnaSophia Robb jako náhrada za Sarah Jessicu Parker nestačí. Ač se snaží, je jen o třídu lepší než ostatní hvězdičky v podobných teen dramatech. Další zádrhel je také zřejmý - místo stanice HBO, která si jako placený kanál může mnohé dovolit, Carrie Diaries jsou majetkem CW. Ten je cílený na náctileté diváky, a proto se o sexu a jeho praktikách (které byly podstatou předchozího seriálu) může mluvit jen v náznacích, pokud vůbec.

Seriálu nepomáhá ani období, do kterého je vsazen. Osmdesátá léta, jejich styl i hudba vám budou cizí, pokud jste v nich nevyrůstali a je vám zhruba tolik, co hlavní hrdince. A naopak - jsou-li osmdesátky léty vaší puberty, nemá vám Carrie a její kamarádky, které právě bojují se ztrátou panenství, co nabídnout tematicky, protože už jste přece jen trochu jinde… Je to prostě začarovaný kruh a jsme zvědaví, jak (jestli vůbec) se z něj seriál Carrie Diaries vymotá.
Přesto však je ve své naivitě seriál kouzelný, a jestli milujete teen romance a hezkého hlavního hrdinu s povahou Jamese Deana, pak se nechte okouzlit světem jedné mladé dívky, která právě začíná objevovat samu sebe i Manhattan, jehož ulicemi se za pár let bude procházet v páru bot od Manola Blahnika…